Jean-Philippe Imparato – Alfa Romeo CEO’su
“Bu anın Markanın tarihine kazınacağının son derece farkındayız. Bu büyük bir sorumluluk ama aynı zamanda heyecan verici bir an. Alfa Romeo Junior isminin seçimi tamamen doğal, çünkü Markanın tarihiyle güçlü bir şekilde bağlantılı ve en başından beri bizim ve halkın favorileri arasında yer alıyor. Ekip olarak bir kez daha Markaya olan tutkumuzu paylaşmayı, ürüne ve müşterilerimize öncelik vermeyi seçiyoruz. Bunu yapmak zorunda olmadığımızı bilmemize rağmen, ürünlerimizin her zaman yarattığı olumlu duyguyu korumak ve her türlü tartışmadan kaçınmak istediğimiz için ismi değiştirmeye karar verdik. Son birkaç gündür yeni spor kompakt aracımıza gösterilen ilgi oldukça heyecan verici, zira online konfigüratöre daha önce görülmemiş sayıda ziyaret oldu ve bu da web sitesinin birkaç saatliğine çökmesine neden oldu.”
Stefano Odorici – İtalyan Alfa Romeo Bayileri Derneği Başkanı
“Alfa Romeo, tutku ve olumlu duyguları memnuniyetle karşılayan ve üreten kapsayıcı bir Markadır. Bayilerimizde Alfa Romeo otomobillerini görmeye, test etmeye, satın almaya ve teslim almaya gelen müşterilerimizin gözlerinin içine baktığımda bunu açıkça görebilirsiniz. Bu nedenle, yeni otomobilin son zamanlarda müşterilerimizden gördüğü coşku ve büyük ilgiyi etkileyebilecek son haberler ışığında, şirketin otomobilin adını Milano’dan Alfa Romeo Junior’a değiştirme kararını memnuniyetle karşılıyoruz. Milano gibi Alfa Romeo Junior da kökleri Markanın tarihine dayanan güzel isimlerdir. Hemen halkın favorileri arasına girmeleri tesadüf değildir.”
“Alfa Romeo Junior” isminin kökeni
Giulia’nın ve Giugiaro tarafından Bertone için tasarlanan Giulia Sprint GT coupé versiyonunun başarısının ardından, Alfa Romeo’nun hedefi, aşırı satın alma ve işletme maliyetleri olmadan parlak, özel bir otomobil isteyen daha genç, daha yeni bir kitleyi çekmektir.
26 Eylül 1966’da GT 1300 Junior Balocco’da tanıtıldı ve “Giulia” adını taşımamasına rağmen yeni bir Alfa Romeo neslinin öncüsü oldu. Nitekim Spider serisinin benzer versiyonları da Junior ile özdeşleştirilecektir.
Ana mekanik varyant, tek güç kaynağı ve yeni zamanlama sayesinde 170 km/s’in üzerinde bir azami hız için 89 hp güç sağlayan 1290 cc’lik çift kamlı motorun benimsenmesidir.
1600’ünkinden sadece biraz daha az olan bu motor, üst düzey performans ve sürüş keyfi sunabilmektedir. Kaporta da özel ve daha genç bir döşeme ile güncellendi.
GT 1300 Junior, 92.000 adedin üzerindeki satışıyla kısa sürede serinin en çok satan modeli ve zamanının gerçek bir statü sembolü haline geldi.